Allting skulle vara så mycket lättare om du förstod.

Jag försöker intala mig själv till att den ena personen är så grymt mycket bättre än den andre.
Men så är det inte. Det gör för ont att veta vem som är den bästa.
Smärtan som kommer ur det är olidlig, det är anledningen till att mitt beteende är som det är.
Om han bara kunde låta mig visa att jag är bra.
Om han bara kunde sluta tro att han skyddar mig.
Om han bara kunde acceptera läget.
Då skulle allting vara bra, nu vet jag inte. Om han inte vill, visst fine. Men när jag vet att det är någonting bakom det hela så blir jag irriterad och förstår inte vad han försöker göra.
Bevisa att han har rätt?
Men det funkar inte riktigt så.
Antingen nu eller aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0