15 September 2010

Som min vän Sandra sa till mig förut.. "Don't take life too seriously, you'll never get out of it alive".
Grymt citat.. Idag satt vi och diskuterade andar på engelskan och sen kom vi in på vad som händer efter döden. Och då sa Melinda det att "vad är meningen med livet?".
och jag menar, vad är meningen med livet? Det kan ingen någonsin svara på. Likaså, hur kom allting som finns till? Det kan man inte svara på.
Stora frågor som det inte finns några svar på..

Jag vet inte vad man ska känna eller tycka om att man inte kan ta del av allt som händer och sker i världen.. Men jag säger det att jag skulle mer än gärna vilja veta..

Vi pratade även om det här med själen och det där..
Forskare säger ju att vi inte har någon själ och att hjärnan gör oss till den vi är, vilket stämmer såklart. Att vi formas av de valen vi gör i livet. Stämmer också.
Men varför skulle vi inte ha en själ?
Det kan inte stämma..
Men det är iallafall vad jag tror, ni får gärna uttrycka era åsikter om ni så vill!



Nej, nu är det snart Idol!
Vad kan man säga? Jag har fastnat för det. Kyssar


Kommentarer
Postat av: Sandra

kommenterar här eftersom jag är cool B)



awesome inlägg, gillade speciellt det tuffa citatet där i början (a) :D Fan, älskar "vad är meningen med livet" diskussioner :D

2010-09-16 @ 21:13:36
URL: http://chocoholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0